dinsdag 27 oktober 2009

Wasknijpers revisited


Claes Oldenburg (die van die enorme schroef in museum Boymans van Beuningen in Rotterdam)had een hoge pet op van het icoon 'wasknijper' (zie foto boven). Tja, het is natuurlijk wel gewoon een gebruiksvoorwerp. Bedoeld om de was mee op te hangen. Maar om eerlijk te zijn: ik gebruik die dingen vrijwel nooit. Was hang ik bijna nooit meer buiten in de wind, want grote kans dat er vogelpoep op komt of roet van het verkeer. Dus hang ik mijn natte was op een droogrek in de bijkeuken. Zonder knijpers. Ik heb die dingen wel. Wat ik ermee doe? Tja, ik gebruik ze voor allerlei doeleinden. Er zijn er teveel om op te noemen, je moet je fantasie gebruiken. Een paar tips:

1. Laten hangen en een mooie foto van maken...

2. Eetstokjes maken van de wasknijperveer!

3. Het wereldrecord vestigen in het aantal wasknijpers op je gezicht

4. Gelovigen onder ons kunnen er een goedkoop kruisje mee maken

5. Kan dienst doen als babysit, en als kindje lastig is...

6. Haakje!

En nog veel meer... Ik beveel het boek aan 'Creatief met wasknijpers'. Bestaat echt! Zie verder
HIER

2 opmerkingen: