zondag 25 oktober 2009

Ik geloof heilig in atheïsme


Geloof is een interessant onderwerp, vind ik. Er zijn zoveel meningen, gedachten en uitingen dat je als leek in verwarring wordt gebracht. Waar komen die vandaan, wat is het nut ervan en waarmee voel ik me verwant? Deze zondag is een goed moment om bij deze vragen even stil te staan. Niet te lang, want ik heb meer te doen. Mmm, dat vat het goed samen... Ik zag dat er een relitest bestaat, een enquête op internet waarmee je jezelf kunt testen op je geloofsbasis. Dit kwam er bij mij uit:
Opvattingen
Je bent een spirituele vrijdenker of je gelooft nergens in: in ieder geval schiet je denken geen wortel.
Handelingen
Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het christendom gewoon is te doen.
Houdingen
Religieus of niet– allemaal leuk en aardig, maar voor jou heeft spiritualiteit stevige wortels in het alledaagse leven.

Klopt aardig: ik ben qua opvattingen, handelingen en houdingen een gemiddelde Nederlander. Ik ben misschien wel gelovig, maar ook erg praktisch. Religie moet wel betaalbaar zijn en je moet er wel wat aan hebben. Als je zelf wilt testen hoe je religieus in het leven staat, klik dan HIER.

Succes, geloof ik...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten