dinsdag 6 oktober 2009

Stan & Ollie rock-n-rolly


[GAP band]
Wie eens lekker wil dansen op muziek uit de jaren 80 heeft kans dat hij een van de nummers van de GAP band krijgt voorgeschoteld. Deze funkband uit de VS, bekend van nummers met welluidende titels als Oops upside your head (I don't believe you wanna get up and dance), bestond uit de broers en domineeskinderen Ronnie, Robert en Charlie Wilson. Charlie Wilson heeft na het uiteenvallen van de band nog in het achtergrondkoor van de Eurythmics gezeten, en ook een paar soloplaten op zijn naam staan. Met het eerdergenoemde nummer is de band doorgedrongen tot de 7e plaats in de top 40 van Nederland. Op Youtube kwam ik een aardig filmpje tegen van Laurel en Hardy als de twee grappigste dansers ooit. En wie zou kunnen bevroeden dat zij ooit op het nummer Party Train van de GAP band zouden dansen? Ik niet, in ieder geval. De filmsnit is uit Way Out West, uit 1937. Wat een anachronisme… Citaat uit de film:
Lola: ‘Vertel me over mijn arme vader, is hij echt overleden?’
Stan: ‘Ik hoop van wel. Ze hebben hem namelijk al begraven.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten