zaterdag 12 september 2009

Bodypainten en naaktyoga







We leven in een rare wereld, maar het wordt soms wel een stuk leuker. Ik las dat er een trend is ontstaan in de VS die 'naaktyoga' genoemd wordt. De populariteit zou stijgen vanwege de vrijheid die men heeft om zonder kleren te bewegen en ook zou men zo verlost zijn van de 'verplichting' tot aanschaf van dure sportoutfits. Bij dat laatste kan ik me wel iets voorstellen. Het is zeker in de VS zware crisistijd. Je moet bezuinigen, en om je geld nu in trendy sportoutfits te steken? Goeie zaak dus. Niet iedereen is daar gecharmeerd van, zo blijkt. Het leidt natuurlijk ook flink af bij zo'n naaktyoga klas. Al die zwiepende en flubberende onderdelen, lagen, groeven en bulten houden je alleen maar uit de concentratie.


De oplossing? Onlangs werd de Wereld Body Paint Festival gehouden in Oostenrijk, waar het naakte lichaam aangewend werd om kunstige en kleurrijke fantasieën op bot te vieren - eeehhh qua schilderen dan. Dat is ook een idee: gewoon dure sportoutfits schilderen op het lichaam. Staat nog mooi ook. Nadeel: het duurt wat langer om de outfit aan te trekken. En dan krijg je nog zo'n soort opmerking: 'Schat, doe jij even mijn achterkant? Schiet een beetje op! Ik moet naar naaktyoga!'
Wat een fantasieën - ik denk dat ik het maar gewoon bij mijn ochtendgymnastiek houd.

1 opmerking: