maandag 10 augustus 2009

Sjakie Ra

Shakira – en niet Sjakie Ra – is mijn oogappel in glamourland. Ze heet voluit Shakira Isabel Mebarak Ripoll. Haar vader is Amerikaan en heeft Libanees bloed en haar moeder is Colombiaanse van Spaans-Italiaanse origine. Ze werd geboren in de Noord-Colombiaanse havenstad Barranquilla. Het is een fenomenale verschijning, zowel fysiek (hips don’t lie) als in haar overall looks / face expression en ze zingt bovendien op een heel karakteristieke wijze. Eigenlijk vind ik haar van de huidige sterren één van de meest originele.
Ik heb één interview met haar gezien, en daarin vond ik haar bijzonder ‘naturel’ en bovendien sympathiek. Haar onbaatzuchtige inzet voor Unicef als goodwill ambassadrice en voor haar eigen stichting Pies Descalzos, die straatkinderen uit Colombia helpt, en voor de stichting ALAS ten behoeve van kinderen uit Latijns Amerika, pleit bovendien voor haar.
Er is een nieuwe video van haar uit, vers van de pers, ‘She Wolf’. Dit nummer vind ik niet zo heel super, maar Shakira toont zich alleszins een rasartiest, eentje om met verbazing naar te kijken. Een slangenmens, shewolf, robot, danseres: wat is ze niet? Klasse! Dat ik dit nog mag meemaken als oudje! Kom op Sjakie, dansennnn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten