maandag 17 augustus 2009

Barbecue barbarie


Insmeren met olie en aan het spit met die internetverslaggevers!
Niet alleen qua spelling schiet internetjournalistiek van het ANP tekort, qua berichtgeving kunnen ze er ook wat van. (Het filmpje staat inmiddels wel op verschillende mediasites.) Hun werk gaat heel onzorgvuldig en snel. Laatst moest ik tot tweemaal toe de redactie van een lokale nieuwsrubriek corrigeren vanwege een fout in de berichtgeving, nu vind ik deze dus. En deze is dommer, véél dommer. Voor wie ook geen benul heeft, Tonga ligt niet in Afrika, maar in Polynesië, dus vlakbij Nieuw-Zeeland. Hèhè!
Zo krijg je ook dat mensen een ticket boeken naar Tonga, en dan doodleuk vertellen dat ze naar Afrika op vakantie zijn geweest! Niet dat ik een haar beter ben. Zo schep ik altijd op dat ik in America geweest ben. Dat ligt gewoon in Limburg. En, vond je het niet geweldig? 'Ja,' zeg ik dan, ‘alleen jammer dat ik ze af en toe niet versta.’ Hoezo? Is je Engels niet zo goed? ‘Dat wel, maar m’n kennis van ’t Limburgisch is toch een slag minder.’
Excuus bij de video: bij het gehalte van dit soort berichten hoort bijbehorend niveau commentaar. Het zijn de hondsdagen, zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten