zaterdag 1 augustus 2009

Komkommertijd


Het gehalte journalistiek van de krant De Gooi en Eemlander is in hun digitale versie nog verheffender dan hun gedrukte versie. Gisteren las ik een hoofdartikel over een ontsnapt konijn uit een hok van een kinderboerderij in Huizen.'Jonge konijnen missen hun moeder.'Jemig, wat een stunt, daar waren de recentelijke spectaculaire helicopterontsnappingen uit de Belgische bajes niets bij! Kun je je voorstellen dat dat bericht mij aangreep? Ik was er kapot van. Ik heb de hele dag wortels gegeten van pure agressie.
Eenmaal bekomen van de schrik, bedacht ik dat het misschien achteraf helemaal niet zo erg is. Tenslotte weet iedereen dat ook konijnen lijden aan postnatale depressies! Zeker in de vakantieperiode! En ik bedacht dat medelijden eigenlijk helemaal niet op zijn plaats is: konijnen zijn er snel overheen, letterlijk! Is leuk, dan krijgen die weesjes stiefzusjes en -broertjes.
Dus, kinderen, niet treuren hoor! Moeder Natuur zorgt zelf voor de oplossing!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten