maandag 2 november 2009

De smaak van de politiek


Jiang Zemin, ex-president van China, is een snotje.

Er bestaat een Duits spreekwoord: 'Mann ist was Mann isst' ofwel: men is wat men eet. Ik vroeg me af of dat ook voor politici zou gelden en onderzocht dit. De uitkomst van mijn bevindingen:


1. Jan Marijnissen: deze Rode Tomaat eet voornamelijk tomatensoep. Zijn eigen tomatensoep! Bij Jan is de oude wetenschap 'men is wat men eet' dus inderdaad van toepassing.


2. De CDA-toppers Jan Peter Balkenende en Maxime Verhagen houden van roeren in de hutspot. Hutspot is een mengsel van uien, piepers en peen. Deze symboliseren 3 zuilen: katholiek, christelijk en anti-revolutionair. In hutspot zitten oranje wortels. Nou, die hebben JP en Maxime in ieder geval niet. De oude wetenschap is hier gedeeltelijk van toepassing.



3. Obama eet zijn o-bammetje. Een bammetje met wat? Het is in ieder geval geen bruin brood. Nou ja, hij is zelf ook niet 100% bruin. Volgens mij klopt de theorie hier niet zo.



4. Bush eet een maiskolf overdwars. Genetisch gemodificeerde mais denk ik, want in de VS denken ze dat ze kunnen spelen met de gaven van Moeder Natuur. Bush is een genetisch gemodificeerde maiskolf. De theorie klopt hier dus.


5. Jaroslaw Kaczinski is premier geweest van Polen, zijn tweelingbroer is President. Het schijnt dat Jaroslaw homo is, en dat in het uiterst katholieke Polen en dat hij daar de Gayparade heeft verboden. Wat een ontkenning van je eigen voorkeur! Dat is zeggen dat je niet van taartjes houdt, terwijl je zelf stiekem zit te snoepen. Geen wonder dat hij hier zo sip kijkt. Theorie klopt: Jaroslaw is een gebakje.

Conclusie: de theorie klopt vaak genoeg. Althans bij politici. Bij mezelf niet echt: ik eet vaak Chinees. Toch ben ik nog lang geen Chinees hè...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten