donderdag 12 augustus 2010

TIP: de economische crisis te lijf



Hier is mijn tip om de economische crisis 'zo goed als' op te lossen.
Iedereen heeft wel ergens een potje met centen staan. En al die on-ingeleverde statiegeldflessen leveren wat op! Ook laten we vaak wat geld slingeren op vergeten plaatsen. Zou een gecoördineerde actie effect hebben om de economie een zetje in de goede richting te geven?
Een studie in Engeland heeft namelijk uitgewezen dat alleen al dat rondslingerende geld goed is voor (in het Verenigde Koninkrijk) een duizelingwekkende 42 miljoen pond ofwel meer dan 50 miljoen euro!

Hier is, gemiddeld genomen, het geld te vinden:

1. In je (broek)zakken;
2. Op de bodem van je portemonnee;
3. In de auto;
4. Onder of achter de kussens van de zitbank.

Kijk ook eens in de stofzuigerzak, in tassen en colbertjasjes en in of bij de wasmachine, onder kasten, enzovoort.
Dus mensen, ik zoek even op deze plekken en geef het geld uit, ook al is het maar 3 euro of zo, ik koop er wat snoep of een ijsje van of een lot uit de loterij – het stimuleert de economie en mijn huishoudboekje lijdt er niet onder.
Alleen mijn (zit)bank staat nu wel even onder curatele, dat begrijp je.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten