zaterdag 14 augustus 2010

Dikke vrouwen



De 170 kilo zware, 33-jarige Angela Scognamiglio heeft onlangs de 21e "Miss Mollig"-verkiezing gewonnen in Forcoli, een Italiaans stadje niet ver van Pisa (foto boven: enkele deelneemsters).
Ik ben niet gek op flubberende vleesklompen, opgeblazen tieten en uitgezakte billen. Dames, het spijt me, een beetje dik is niet lelijk maar je kunt te ver gaan. De onstilbare eetdrift die sommige vrouwen blijkbaar hebben heeft onsmakelijke bijwerkingen. Een daarvan is de lelijke vetophopingen in sommige (zo niet alle) delen van het lichaam. Afgezien van het esthetische aspect, het is gewoon niet normaal, zeer slecht voor de gezondheid en onnatuurlijk. Als je dat niet bij jezelf ziet is er iets goed mis met je. En als je het wel ziet en er niets aan doet ook.
Kort gezegd: ik ben er dus van overtuigd dat vrouwen die te dik zijn geestelijk niet sporen. Ze lijden volgens mij aan een soort verslavingsgedrag en daar zou je mensen eens goed mee moeten helpen en niet doen alsof een 'afslankingscursus' helpt (sowieso niet). Ze moeten ervan doordrongen worden dat hun eetmanie een psychische ziekte is.
Ik vind dat niet onderkennen dat het gaat om een psychisch probleem typisch een voorbeeld voor deze tijd waarin mensen met problemen aan hun lot worden overgelaten en slachtoffer worden van de zogenaamde vrije markt. Een proactieve zorg is hier nodig en een eerlijke benadering van problemen. Individuele vrijheid bestaat maar het (niet) verstrekken van inzicht in de situatie is een ander ding. Voorlichting en signalering dus. Daar is de overheid voor. Ik heb gezegd.

4 opmerkingen:

  1. Zeg, doe even normaal!! Jouw reactie stuit me compleet tegen de borst.
    Hoe kun je nou zeggen dat dikke vrouwen geestelijk niet sporen? Dat gaat mij echt te ver. Zit er bij jou soms een steekje los? Ik ben het met je eens dat er vrouwen (en trouwens ook mannen!) zijn die aan zwaar overgewicht lijden, maar laat iedereen lekker in zijn/haar waarde wat betreft leefwijze! Je hebt er toch geen last van?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg........... ik ben zelf een vrouw van 172 kilo en ik ben psichysch helemaal in orde hoor. Ik vind alleen het eten heel lekker en mijn schildklier werk veeeeel te langzaam. En ik heb een hekel aan sporten en bewegen ja, dat ik ook zeker zo. Mallerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trek je dr maar niks van aan, en zijn er zat die een "onsje extra" best weten te waarderen !

      Verwijderen