zondag 28 februari 2010

reactietijd


Er zijn weer wat records gesneuveld op de Olympische Spelen in Vancouver. Soms in fracties van een seconde. Dat is eigenlijk een vreemde zaak, want supersnel is supersnel en bij zo'n klein verschil in resultaat gaat het toch niet meer om een sportieve prestatie, maar om een technisch minimalistisch verschil in rangorde. Niet mijn ding. Hoe snel is snel? Wat is een fractie van een seconde? Laten we de proef eens op de som nemen en de reactiesnelheid meten. Dat kan je online doen. Voor mijn gevoel was mijn eigen resultaat genoeg voor de ereplaats, doch ik kwam bedrogen uit. En dat terwijl ik niet beïnvloed was door alcoholische drank of andere drogerende middelen.
Probeer het zelf maar eens, het is best aardig om te ontdekken dat ik qua mensachtige niet de enige ben die verwant is aan de slakken- en schildpaddensoort.
KLIK HIER VOOR HET METEN VAN JE REACTIESNELHEID. Test je zelf door op het rode bolletje te klikken op het moment dat het van kleur verandert.

1 opmerking: