dinsdag 13 juli 2010

Selectieve aandacht

Ik heb eens op kantoor de lachers op mijn hand gehad toen ik, geheel verdiept in mijn werk, niet gehoord had dat men in de straat en op kantoor omriep dat het water tijdelijk werd afgesloten. Nietsvermoedend ging ik naar de wc om mijn behoefte te doen en merkte dat er geen water was om door te trekken. 'De wc doet het niet,' probeerde ik iedereen duidelijk te maken, maar de gezichten die mij aankeken lachten me hartelijk uit. Dat is een voorbeeld van de selectieve aandacht (die ik had voor mijn werk). Er zijn nog meer voorbeelden, maar deze verstrooide prof. Blogmans laat het hier maar even bij. Onderstaand twee videoclips die voor zich spreken. Het gaat hierbij om de ballen te tellen van het witte team. Even kijken of jouw score goed is en of je zonder kleerscheuren door de test komt. Zo ja, probeer dan ook de volgende. Veel plezier!



1 opmerking: