vrijdag 2 april 2010

Pagina uit het Pausiaanse dagboek



Rome, 2 april

Lief dagboek,

De verrijzenis is het grootste mysterie van de gehele mensheid! Ipse dixit. En dat voor Pasen. Ik schrok me vandaag een tiara (zo heet mijn deksel) dat Onze Lieve Heer me op mijn leeftijd nog zó wist wakker te schudden. Dat kwam zo. Ik had de vorige avond nogal wat hardgekookte paaseieren gegeten bij het ontbijt ter voorbereiding op het urbi et orbi dat ik met Pasen op het Sint Pietersplein moet houden. Een van mijn Italiaanse geloofsgeneuten kwam ’s middags onverwachts langs, de grote filmdiva Sophia Loren. Al sinds mijn celibataire jeugd ben ik een grote fan van haar. Loren kann mich immer sehr bekoren, zei ik altijd.
Afijn, ze kwam binnen in mijn werkkamer, boog eerbiedig voorover en kuste mijn hand, wat an sich al sehr aufregend is. Ik ving natuurlijk een glimp op van haar weelderige boezem, die er op haar 75e nog zeker mag zijn! En u raadt het al: ik kreeg een spontane verrijzenis! Het kan niet anders of dit moet een teken van de Heer zijn dat ik hier iets van in mijn urbi et orbi speech moet zeggen.De lente komt eraan, hij is herrezen! Dank voor die inspirationen, laat die bloemen uit Holland maar zitten, doch danke vielmals voor die mooie boezem von seniora Loren!

Benny XVI

1 opmerking:

  1. Dat geeft het begrip 'Kruisweg' toch een heel nieuwe betekenis!

    BeantwoordenVerwijderen