dinsdag 28 juni 2011

Dieren worden knuffels



Vandaag is door de Tweede Kamer gestemd voor een verbod op rituele slachting. Het betreft hier... slachtdieren. Die zijn er om te worden geslacht. We mogen dat niet doen van de Dierenpartij als dat leidt tot dierenleed. Is slachten dierenleed? Ik denk van niet, want je brengt het dier uit zijn lijden. Dieren lijden namelijk omdat ze op een inhumane wijze worden opgefokt... om te worden geslacht! Maar zover denken ze niet door daar in Den Haag. Daar is Marianne Thieme, de trut hola (sorry, ze heeft mijn sympathie verloren) die met knuffels en troeteldieren is opgegroeid en het vreselijk zielig vindt wat er allemaal met die arme levende knuffels en troeteldieren wordt aangericht. Gedeeltelijk heeft ze daar nog gelijk in, helaas: wij zijn ook erg wreed, wij mensen, daar was ik ook al achter. Verbiedt dan dieren in gevangenissen (zoals Artis, Blijdorp, enz.) of in quarantaine (huisdieren), barakken (stallen) enzovoorts als je consequent wilt zijn. Maar een verbod op rituele slachting is hypocriet, uiterst hypocriet. En echt een typisch Hollands geneuzel op de vierkante centimeter. Onnodige regelzucht. De islamieten en joden die zo nodig hun eeuwenoude tradities willen handhaven mogen dat gewoon van mij, ik zal er niet van wakker liggen. Waar ik wakker van lig, is dat onze tolerante samenleving aan het afkalven is. Afkalven... dat mag wel van de Dierenpartij?

En ehh, is dat vlees op de rituele barbecue in Den Haag wel of niet halal/koosjer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten