zaterdag 18 september 2010

Cuba en Olympisch Goud

Ik ben afgelopen week uit Cuba teruggekeerd van een korte vakantie. In de taxi naar de luchthaven prees de taxichauffeur ons land omdat we zo sport-minded zijn. Nooit geweten, maar voor een klein landje is het wel iets om trots op te zijn. Cuba is qua inwoners nog kleiner: 9 miljoen, maar doet niet bepaald onder aan Nederland, integendeel.
Het land staat heel vaak in de top-10 als het om sportmedailles gaat. Sportief landje ook, dus. Er zijn vooral veel atleten, en verder goede volleyballers en basketballers en niet te vergeten baseballers.
Ik was getuige van de thuiskomst van een medaillewinnaar: de overbuurjongen, 17 jaar jong, had net een gouden plak binnengehaald voor zijn land met het onderdeel Triple Jump (driestapsprong). Radame Fabar Sanchez heet hij en hij sprong maar liefst 16,37 meter. Een persoonlijk record. Kijk hoe hij de finale ingaat en de medaille in ontvangst neemt.[i.v.m. blokkade voor het vertonen van deze beelden via mijn site, ga op het zwarte blok staan met je muis, klik op de rechter muisknop en kies 'watch on YouTube'. Sorry voor het ongemak!]



De volgende foto's zijn gemaakt in de straat in Santiago de Cuba waar Radame woont.

Foto 1: Radame poseert met zijn gouden plak


Foto 2: Anna moet ook even, ik ken deze lachebek nog van 15 jaar geleden, toen ze precies op die plek in haar broek plaste toen ik zei dat ik liever ging lopen naar de stad 'want dan zie je meer'.


Foto 3: De buurtjes. Nota bene: een dag later werd de renovatie van het huis gestart, het geld dat de held had meegenomen werd direct uitgegeven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten