zondag 30 oktober 2011

Siriusmo


Siriusmo ofwel Moritz Friedrich (uit Duitsland)is een fenomeen in de elektronische muziekwereld. Ik houd mij niet dagelijks bezig met deze muziekvorm, maar ben sinds de kekke muziek van Jean Michel Jarre, Vangelis en Kraftwerk uit de jaren 70-80 zeer geïnteresseerd. Siriusmo is verknocht aan die klassieke klanken van synthesisermuziek en mengt deze met fantastisch gave video's, waarvan ik er hier twee in mijn blog heb opgenomen. Deze "ganz tolle" videoclips zou je rustig in de bioscoop kunnen zien, want het zijn echte juweeltjes, en met die muziek eronder is het top-entertainment. Klik door om een selectie uit zijn oeuvre te beluisteren: HIER

Een interview met Moritz (Duits)vind je HIER.

Ik vind de combinatie van deze muziek met de videoclips heel bijzonder. Kijk zelf maar:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten