zaterdag 15 mei 2010
Toekomstdromen
Je plaatst een filmpje op YouTube en een paar dagen later wordt je door mensen uit Hollywood benaderd. Dit overkwam de studenten Tim Smit en Thibaut Niels in 2009.
De vierentwintigjarige Tim, student natuurwetenschappen aan de Radboud Universiteit Nijmegen, maakte het filmpje voor het GoShort filmfestival. Het filmpje won helaas niet. Tim heeft samen met zijn vriend Thibaut, student Film- en Televisie Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht, het concept bedacht. Ze zijn onder meer benaderd door 20th Century Fox, die wilde weten hoe de special effects zijn gemaakt. Het filmpje heeft uiteindelijk maar 150 euro gekost. Dankzij media-aandacht (NOS, VARA)kwam deze try-out extra in the picture. 'What's in the Box?' is inmiddels meer dan 2 miljoen keer bekeken op YouTube. Ik ben benieuwd of ze het project tot een volwassen einde kunnen maken. Wat zeker is, is dat we nog van hen zullen horen maar vooral zien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten